نقد و بررسی pes11
نوشته شده توسط : Ashkan

بازی Pro Evolution Soccer2011 مختلص به PES2011 که در ژاپن به World Soccer: Winning Eleven 2011 معروف است, ویدیو گیم ورزشی اختصاصی شبیه سازی فوتبال است که توسط کونامی با همکاری Blue Sky منتشر خواهد شد. در تاریخ ۹ فوریه سال جاری کونامی رسما تائید کرد که محصول جدید از سری بازی های Pro Evolution Soccer در تاریخ نوامبر ۲۰۱۰ بر روی پلتفورم های های Nintendo Wii, PlayStation 3 (PS Move), Xbox 360 (Natal), PC روانه بازار خواهد شد.

از ویژگی های بازی می توان به حضور ۲ جام معتبر جهان : UEFA Champions League و UEFA Europa League و برای اولین بار کاپ لیبرتادورس که جام باشگاه های آمریکای جنوبی است به صورت رسمی لایسنس شده. و این مود در بازی PES2011 وجود خواهد داشت. مود های موجود در بازی با این حساب افزایش پیدا خواهند کرد. این اولین باریست که کونامی موفق شده کاپ لیبرتادورس رو در بازی خودش جای بده.

 

مود های موجود در بازی (تائید شده تا این لحظه)

 

UEFA Champion League

 

UEFA Europa League

 

Copa Libertadores

 

Revamped Master League

 

Become A Legend

 

1- UEFA Champion League

 

جام معتبر باشگاه های اروپا که هر ساله بین تیم های قهرمان لیگ های اروپایی برگزار میشود و ۳۲ تیم در قالب ۸ گروه ۹ تیمی به رقابت می پردازند. شبیه ساز کامل و فول لایسنس این جام در سال ۲۰۰۸ توسط کونامی از کنفدراسیون فوتبال اروپا یوفا گرفته شد و در بازی PES 2009 برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و در بازی PES 2010 نیز در بازی وجود داشت. و این سومین سال پیاپی است که کونامی این مود را در بازی خود گنجاده.

 

۲- UEFA Europa League

 

لیگ اروپا کاپی که جایگزین جام اتحادیه باشگاه های اروپا شد و در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ برای اولین بار برگزار شد و از همین ابتدا کونامی توانست این رویداد ورزشی را بازی PES 2010 لایسنس بگیرد. این مود نیز در بازی PES 2011 موجود خواهد بود. این کاپ با حضور ۴۸ تیم برگزار می شود که. در مرحله حذفی ۸ تیم به این ۴۸ تیم اضافه میشود.

 

۳- Copa Libertadores

 

Copa Libertadores de América عنوان اصلی و رسمی این رقابت ها می باشد که در رسانه های تبلیغاتی و اسپانسر به Copa Santander Libertadores de América معروف است. این رقابت ها بین تیم های باشگاهی کشور های آمریکای جنوبی با شرکت ۳۸ تیم برگزار می شود. کونامی این مود را که به CONMEBOL نیز معروف است رسما با اجازه رسمی و کتبی در بازی PES2011 برای اولین بار قرار خواهد داد. کونامی پس از این اقدام تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن هر چه بیشتر بازی به دنیای واقعیت می کند و تلاش خود را برای گرفتن لایسنس های بیشتر به کار می بندد.

 

۴- Revamped Master League

 

مسترلیگ یکی از کلاسیک ترین مود ها موجود در بازی هست که از PES2010 شکل تغییر یافته و جدیدی به خود گرفت. مستر لیگ یه مود Career ست که پلیر یک تیم را انتخاب و یا یک تیم دلخواه را می سازد و با آن تیم پا به عرصه مسابقات فوتبال حرفه ای می گذارد. در این مود بازیکن باید تیم خود را پیشرفت دهد و با خرید و فروش بازیکنان تیم مناسبی را جمع کند امکانات جدید مستر لیگ از قبیل توافق و نشست و مذاکره با بازیکنان مختلف جهت قرارداد و قیمت های واقعی بازیکنان و نوع جدید و حرفه ای تره مسائل اقتصادی جانی تازه در روح مستر لیگ دمید که البته به عنوان اولین تجربه از مود جدید عاری از ایراد نبود و کونامی در ورژن آینده بازی تعداد زیادی از مشکلات موجود در این مود را برطرف خواهد کرد.

 

۵- Become A Legend

 

محبوب ترین مود بازی که از سال ۲۰۰۸ با انتشار بازی PES2009 در بازی جایگاه خاصی به خود اختصاص داد از همان ابتدا این مود با سناریوی زیبای خود توانست هواداران زیادی را بدست آورد. شما در قالب یک بازیکن فوتبال آماتور با قابلیت های بسیار اندک در یک تیم گمنام بازی می کنید در آخرین بازی تعداد زیادی از اسکوت های تیم های بزرگ اروپایی به تماشای بازی می پردازند تا استعداد های جوان را شناسایی کنند. شما با درخشش خود م توانید به تیم بزرگی بپیوندید تعدادی تیم به شما پیشنهاد می دهند که شما یکی از آنها را طبق سلیقه خود انتخاب می کنید می توانید شماره های خالی آن تیم را درخواست کنید تا با پیراهن شماره مورد علاقه خود در آن تیم بازی کنید شما به تدریج پیشرفت می کنید و موفقیت های شما تضمین حضورتان در تیم ملی کشورتان است. تعداد زیادی عنوان برای کسب کردن وجود دارد که سر آمد آنها کسب توپ طلای جهان و اروپا است که شما را بر قله موفقیت قرار می دهد. در اولین تجربه مود افسانه شدن به یک مود موفق و کم ایراد تبدیل شد و در بازی PES 2010 با اضافه شدن امکان استخراج بازیکن و کاراکتر جهت استفاده در مود مستر لیگ تغییر کوچکی پیدا کرد کونامی در بازی PES2011 یکبار دیگر این مود را قرار خواهد داد که صحبت های شینگو سیباس در ۱۲ فوریه سال جاری نوید این را می دهد که باز هم شاهد تغییراتی مثبت در این مود خواهیم بود.

 

قابلیت های مختلف در رابطه با موشن کپچر

 

موشن کپچر تکنولوژی پیشرفته ای در صنعت گیم سازی است در این تکنولوژی از حرکات انسانی الگوبرداری عینا شده و به سیستم رایانه ای منقل می گردد البته ژاپنی ها خود در این صنعت پیشگام بودند ولی این قابلیت با حضور لیونل آنره مسی و فرناندو تورس در کمک به کونامی در ساخت انیمیشن های جدید و حرکات بدن اهمیت ویژه ای بخشید. در آخرین مصاحبه شینگو سیباس با IGN سازنده بازی خاطر نشان کرد که از تکنولوژی پیشرفته تری در این کار استفاده خواهیم کرد. وی افزود با در اختیار داشتن امکانات حال حاضر و قابلیت های زیادی که در اختیار آنها می باشد می توانند. بهره بیشتری از این تکنولوژی ببرند.

 

یک سایت ژاپنی بازی های کامپیوتری به نام andriasang گزارشی را به نقل از نشریه ی Famitsu منتشر کرد:

 

ساخت چهره ای جدید از Winning Eleven امسال آغاز شد.

 

شینگو “سیباس” سازنده ی اصلی بازی PES به ایجاد تغییرات مهمی در بازی امسال اشاره می کند.در سال های اخیر سری بازی های Winning Eleven برای Xbox 360 و PS3 تولید شده است؛ ولی به نظر می رسد که هر سال ما فقط پیش نمایشی از تغییراتی که قرار است در بازی اعمال شود، مشاهده می کنیم.

 

شینگو “سیباس” سازنده (و برنامه نویس اصلی) سری بازی های PES در مصاحبه ای که اخیراً با مجله ی Famitsu انجام داده، به حجم گسترده ای از انتقاد منتقدان، به ویژه در اروپا در سال های اخیر اشاره کرده است و قول داده است که بسیاری از قسمت های ساختاری بازی امسال تقویت شود.

 

این تغییرات و به روزرسانی ها در هر دو بخش گرافیک و گیم پلی اعمال می شود. او گفت: بازی های Winning Eleven تا به امروز گسترش زیادی در بخش کنسول های نسل قدیم داشته است و از این طیق توانسته است گیمرهای PS2 را راضی نگه دارد؛ ولی گروه بخش توسعه ی بازی باید ایده ها و تفکرات کلی خود را در راستای نسل جدید کنسول های بازی مانند Xbox 360 و PS3 تغییر دهد.

 

او اطلاعات ویژه ای درباره ی این که چه نوع تغییراتی اعمال می شود ارایه نداد؛ ولی اشاره کرد که این تغییرات به صورت عمده مربوط به ارتباط بین هوش مصنوعی (AI) و حرکات بازیکنان (player motions) خواهد بود.

 

سیباس گفت: این تغییرات بدون شک روی سیستم کنترل بازی اثرگذار خواهد بود. تا سال های متمادی دارندگان دستگاه Famicom-like (یکی از محصولات کنسول Nintendo) بر این باور بودند که کنترل خوب به معنی سرعت بالای گیم پلی و حرکات سریع است؛ ولی قضیه به این سادگی نیست. به خصوص این که در نرم افزارهای جدید ، این طرز فکر، گیمر ها را وادار می کند تا بسیار سریع باشند. بعضی از گیمرهای اروپایی از روند بسیار سریع بازی شکایت دارند و این در حالیست که گروهی دیگر از گیمرها سرعت بسیار زیاد بازی را می پسندند. بنابراین سازندگان بازی میانگینی از نظر دو گروه را در فرایند پردازش سرعت و آهنگ بازی اعمال خواهند کرد.

 

با وجود تمام این تغییرات، سیباس گفت که سری جدید بازی در تاریخی بین نوامبر و دسامبر میلادی (آبان و آذر خورشیدی) اکران خواهد شد و در آخر ذکر کرد که تا این تاریخ (۲۰۱۰/۹/۲ ، ۱۳۸۸/۱۱/۲۰) حدود ۳۰ درصد از بازی ساخته شده است.

 

جالبه بدونید که مدیر شرکت KONAMI اعلام کرده که تغییرات این نسخه مثل تغییرات نسخه PES 6 به Pro Evolution Soccer 2008 هست!

 

همچنین اعلام شده که این بار در قسمت Master League قابلیت عقد قرار داد با سرمربی و پیوستن به تیم هایی دیگر به غیر از تیم انتخابی ابتدای بازی است!

 

از نکات دیگر پیوستن سه تیم دیگر از جمله Jordan و DPR Korea‌هست.

 

عنوان : Pro Evolution Soccer 2011

 

ژانر : Sport , Soccer Simulation

 

تاریخ عرضه : نوامبر ۲۰۱۰(پاییز ۸۹)

 

سازنده : Konami Executive (شینگو سیباس تاکاتسوکا)

 

ناشر : Konami Computer Entertainment Tokyo

 

پلتفورم ها : Nintendo Wii, PlayStation 3 (PS Move), Xbox 360 (Natal), PC

 

رتبه بندی سنی : ۳+




:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی pes11 , ,
:: برچسب‌ها: نقد و بررسی pes 11 , نقد بازی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 2104
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 4 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: