مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟
نوشته شده توسط : Ashkan
مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟
1. امنیت :

یكی از مهمترین نكات بارز این مرورگر امنیت بسیار بالاتر فایر فاكس نسبت به IE می باشد . بدین معنی كه با استفاده از فایر فاكس شما بسیار كمتر مورد حملات ویروسی قرار می گیرید .

2. سرعت :

 دومین گزینه برتری FF ( فایرفاكس ) نسبت به IE سرعت بالاتر این مرورگر می باشد . بدین معنی كه صفحات اینترنتی بسیار سریعتر در این مرورگر بارگذاری می شوند و برای اكثر ما كه از اینترنت هایی با سرعت پایین استفاده می كنیم مزیت بسیار جالبی می باشد .
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

3. امكان :

Tab Browser: در فایرفاكس پنجره های جدید در یك تب (در داخل همان پنجره ) بازگشایی می شوند و این عمل باعث می شود كه اولا محیط Taskbar ویندوز شلوغ نشود و دوم دسترسی سریعتر به سایتهای موجود در تب می باشد ، البته به تازگی IE هم در نسخه ۷ از مرورگر خود كه البته هنوز بتا است ، این قابلیت را اضافه كرده است … ولی این كجا و آن كجا !

4. دسترسی همیشگی به موتورهای جستجو :

در FF ( همون فایر فاكس دیگه … ) شما به راحتی می توانید در موتورهای جستجو معروف از قبیل گوگل ، یاهو ، آمازون ، ای بی ، انسور و دیگر موتورهای جستجو ، به جستجو بپردازید بدون اینكه نیازی به تایپ آدرس موتور جستجو باشد . امكانی كه در IE وجود ندارد .

5. امكان Import از مرورگر های دیگر :

فایر فاكس همچنین می تواند اطلاعاتی از قبیل : History و كوكی ها و پسوردها و اطلاعاتی كه در فرمها وارد كرده اید (در مرورگر های دیگر ) را Import كند .

6. ذخیره سریع صفحات لود شده به طور كامل :

 در IE، حتما برایتان پیش آمده كه مثلا وارد سایتی شده اید و وقتی قصد ذخیره آن صفحه را دارید ، یا باید خیلی منتظر شوید تا صفحه ذخیره شود و یا اینكه پیغامی را خواهید دید كه مبنی بر این است كه شما نمی توانید این صفحه را ذخیره كنید . و دومین مشكل هم عدم ذخیره كامل سایتها می باشد بدین معنی كه مثلا اگر در صفحه ای ، یك یا چند فایل فلش موجود باشد ، پس از ذخیره صفحه مشاهده خواهید كرد كه فلشها ذخیره نشده اند و در اینگونه موارد می بایستی از نرم افزارهای جانبی برای اینكار استفاده كنید …… اما در مقابل مرورگر فایر فاكس اولا تمامی صفحات را ذخیره میكند ( آن هم به طور كامل یعنی همراه با تمامی تصاویر و حتی فلشهای به كار رفته ) و ثانیاً اگر صفحه به طور كامل لود شده باشد ، بدون لحظه ای تامل صفحه ذخیره می شود و دیگر خبری از یك پنجره ذخیره كه باید مدتی برای آن در اینترنت اكسپلولر منتظر می شدید نیست !
فایرفاکس یا اکسپلورر firefox or explorer

7. افزایش توانایی های برنامه با نصب پلاگینها :

 از دیگر مزیتهایی كه FF نسبت به IE دارد امكان نصب پلاگینها می باشد . بدین معنی كه شما می توانید با نصب پلاگینها قابلیتهای فایرفاكس را افزایش دهید . كه بعدا حتما در مورد پلاگینهای آن صحبت خواهیم كرد .

8. دارا بودن فایل منیجر :

 از دیگر مزیتهای FF نسبت به IE دارا بودن فایل منیجر می باشد كه شما را در دانلود هرچه بهتر و سریعتر فایلها یاری می كند .

9. استفاده از كلیدهای میانبر بیشتر :

یكی از مواردی كه كاربران حرفه ای بسیار از آن استفاده می كنند كلیدهای میانبر می باشد كه كار با اینترنت را سریعتر و لذت بخش تر می كند و البته در فایرفاكس این كلیدها بسیار بیشتر می باشند . از جمله : شما در IE مثلا برای تایپ سایتی هایی كه دارای دامین دات كام هستند كافی بود نام سایت را نوشته و كلیدهای تركیبی Ctrl+Enter را بزنید ولی برای سایتهای دات نت و همچنین دات ارگ فكری نشده است ولی در FF می توانید برای سایتهای دات نت كلیدهای تركیبی Shift+Enter و برای سایتهای دات ارگ كلیدهای Ctrl+Shift+Enter را بزنید ، و یا می توانید برای ذخیره یك صفحه كلیدهای Ctrl+S را بزنید و یا برای دسترسی به سرس صفحه نمایش داده شده كلیدهای Ctrl+U را بزنید و بسیاری دیگر از كلیدهای میانبر دیگر . لازم به ذكر است تمامی كلیدهای میانبر در IE نیز در فایرفاكس انجام پذیرند .



:: موضوعات مرتبط: مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟ , ,
:: برچسب‌ها: مرورگر فایرفاکس یا اکسپلورر؟ , ویژگی های موزیلا , مرورگر موزیلا ,
:: بازدید از این مطلب : 1940
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 17 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: