آیا خواهان شكمی عضلانی و صاف هستید؟
نوشته شده توسط : Ashkan

http://up.iranblog.com/Files000/3d10887254444148a48d.JPG 

 

چگونه می‌توان شکمی قوی، مستحکم و صاف داشت؟

اگر شما به امید داشتن شكمی متناسب و محكم ورزش می‌كنید تنها نیستید. ورزشهای شكمی یكی از پرطرفدارترین و محبوبترین ورزشها هستند كه افراد مختلفی از افراد مبتدی تا ورزشكاران حرفه‌ای آنها را انجام می‌دهند. برای رسیدن به این هدف، ورزشهای زیادی هستند كه می‌توانید آنها را انجام دهید. اما به جز حركات ورزشی باید كاری كنید كه لایه چربی بدن كه روی شكم شما را نیز پوشانده است كاهش پیدا كند تا عضلاتی كه خوب شكل گرفته‌اند نمایان‌تر شوند. برای دیدن بقیه ی مطالب به ادامه ی مطلب بروید...

ورزشهای شكمی

برای ساختن عضلات شكم باید ورزشهای ویژه‌ای انجام دهید كه كه روی همه‌ی عضلات شكمی كار كند و همه آنها را فعال كند. ورزشهای زیادی هستند كه می‌توانید آنها را انجام دهید. برای استفاده از برخی تجهیزات باید به باشگاههای ورزشی بروید اما برای انجام بسیاری از ورزشها نیاز به خارج شدن از منزل ندارید و می‌توانید در خانه آنها را انجام دهید. تجهیزاتی نیز وجود دارند كه می‌توانید در منزل به خوبی از آنها استفاده كنید مانند توپهای بزرگ ورزشی. می توانید برای درازنشست از توپ ورزشی استفاده كنید البته برای این كار باید به حد كافی تبحر داشته باشید تا بتوانید تنه‌ی خود را روی توپ نگه دارید و تعادل خود را حفظ كنید. این كار باعث می‌شود كه حین انجام درازنشست عضلات بیشتری به كار گرفته شوند.

 

تغذیه

برای كاهش چربی بدن و ظاهر شدن عضلات به تغذیه‌ی صحیح نیاز دارید. رژیم غذایی باید شامل نسبتهای متعادل از كربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد. خوردن چند میان وعده‌ی كوچك در طول روز موجب می‌شود كه سیر بمانید و گرسنگی كاهش پیدا كند. برای جلوگیری از شكل‌گیری چربی در بدن كلسیم مصرف كنید، صبحانه بخورید و غذاهای پر فیبر مصرف كنید. در طول روز آب كافی بنوشید و مطمئن شوید كه كالری مصرفی خود را زیاد كاهش ندهید چون ممكن است روند متابولیسم بدن كند شود.

 

ورزش ایروبیك

ورزشهای ایروبیك بهترین راه برای سوزاندن كالری و تنظیم كردن وزن هستند. كاهش كالری مصرفی بدون ورزش منجر به كاهش وزن می‌شود اما مطمئنا پس از مدتی روند كاهش وزن ثابت خواهد ماند و پیشرفت نخواهد كرد. حتی ممكن است ادامه‌ی این روند موجب از دست رفتن حجم عضلات شود. برنامه‌ی ورزشی فردی و منظم می‌تواند به حفظ عضلات كمك كند.

 

افزایش تعادل

شما باید ورزشهایی برای افزایش تعادل، پایداری و افزایش نیروی تنه انجام دهید. این كار موجب می‌شود كه عضلات مركزی بدن در شكم، كمر و لگن نیز قدرتمند شده و انجام سایر حركات هم برای شما ساده‌تر گردد. این گروه عضلات مركزی موجب پایداری ستون مهره‌ها می‌شوند و با تكیه بر همین عضلات است كه اندامها می‌توانند حركت كنند. تقویت عضلات مركزی بدن برای انجام هر نوع حركتی خصوصا حركات قدرتی اهمیت دارد.

تركیب این روشها و داشتن تغذیه مناسب، ورزش آیروبیك و تقویت عضلات مركزی به صورت منظم و مداوم، ‌شكمی قوی صاف و متناسب به شما خواهد بخشید.

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: روش سوزاندن راحت تر کالری , ,
:: برچسب‌ها: شکم , لاغری , ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 4422
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 10 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: